پاشینیان: ایران را کشور دوست می‌دانیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پاشینیان: ایران را کشور دوست می‌دانیم

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن تاکید بر دوستی کشورش با ایران، ابراز امیدواری کرد در نتیجه توسعه مسیر‌های ارتباطی، روابط اقتصادی ایروان و تهران افزایش یابد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 14
کد خبر: ۱۳۸۳۵۶

به گزارش راهبرد معاصر، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه با «الجزیره» در قطر به روابط ارمنستان با همسایگانش به ویژه با ایران اشاره کرد.

به گزارش «آرمن پرس»، پاشینیان اظهار داشت: ما چهار همسایه داریم و با دو تای آن‌ها روابط بسیار خوبی داریم، یعنی گرجستان و ایران. ایران برای ما کشور دوست است و ایران را کشور دوست می‌دانیم که با (جمهوری) آذربایجان نیز روابط خوبی دارد.

وی در ادامه گفت: «قصد نداریم با کشور‌هایی که روابط خوبی با (جمهوری) آذربایجان دارند، رابطه خوب نداشته باشیم. اکنون روابط بسیار نزدیکی با ایران داریم». پاشینیان همچنین ابراز امیدواری کرد که ارمنستان با همکاری با ایران بتواند تجارت دوجانبه با قطر را نیز توسعه دهد.

نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه با بیان این که کشورش در حال کار بر روی توسعه مسیر‌های ارتباطی با ایران است، افزود: اکنون در حال ساخت یک بزرگراه بسیار راهبردی به نام شمال-جنوب هستیم که مرز گرجستان ما را به مرز ایران متصل می‌کند. امیدواریم در نتیجه این پروژه روابط اقتصادی ما با ایران افزایش یابد. به هر حال، اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران قرارداد تجارت آزاد دارد که برای روابط دوجانبه ما نیز بسیار مهم است./فارس


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده